Co tak naprawdę interesuje Twoich
klientów i jak to wykorzystać,
aby więcej sprzedać?
„Wyjdź ze swojego ego i wejdź w ich ego”
Joe Vitale
Bądź przygotowany na rwącą rzekę pieniędzy, która popłynie prosto na Twoje konto, kiedy zaczniesz wprowadzać w życie tą prostą zasadę.
Najpierw jednak, aby w pełni zrozumieć w jaki sposób zasada „oni nie my” zwiększy skuteczność Twoich tekstów. Przeczytaj poniższy krótką historie.
Wyobraź sobie:
wchodzisz do sklepu i już od progu wita Cię sprzedawca mówi:
Dzień dobry Panu witam w naszej Firmie, która ma ponad 20 lat doświadczenia w produkcji klamek do drzwi.
Nasze klamki są nie tylko najlepiej zaprojektowane ale także najwytrzymalsze i najtrwalsze. Uzyskujemy takie wspaniałe klamki dzięki zastosowaniu specjalnych technologii…
i tak dalej przez następne 10 minut.
Co Ty na to?
Co byś zrobił gdyby, każdy sprzedawca w sklepie zachowywał się w ten sposób?
a)Cierpliwe czekał, aż sprzedawca skończy swój monolog?
b)Powiedział, „nie dziękuję” i wyszedł ze sklepu?
c) zignorował sprzedawcę i poszedł szukać czegoś dla siebie.
Czy nie lepiej by było gdyby sprzedawca podszedł do Ciebie
i po prostu zapytał „Dzień dobry w czym mogę pomóc?”
Co na Ciebie bardziej zadziałało terkotający sprzedawca nr 1 czy krótkie W czym mogę Panu Pomóc?
Do czego zmierzam?
Podałem te dwa przykłady, aby uzmysłowić Ci jak zachowują się niektórzy autorzy tekstów reklamowych i tekstów na stronie internetowej.
Zamiast skupić się na kliencie piszą jaka ich firma jest wspaniała i dlaczego warto skorzystać z ich usług.
Kogo to obchodzi?
„używamy najnowszych technologii przy projektowaniu swoich produktów”
„nasza firma robi wszystko aby zadowolić każdego klienta”
„mamy młody kreatywny zespół”
Są to puste frazesy, które tak naprawdę nic nie znaczą.
Prawda jest taka.
- NIKOGO nie obchodzi Twoja firma,
- NIKT nie jest zainteresowany Twoimi produktami,
- NIKOGO nie obchodzą Twoje usługi.
Dlatego
- Przestań kochać się w swoim produkcie.
- Przestań zachwycać się swoją gwarancją.
- Zaprzestań zachwycać się swoimi usługami.
- Przestań uwielbiać swoich najlepszych pracowników.
Zacznij ubóstwiać klienta. Zacznij myśleć tylko o nim. To on jest najważniejszy. Nie Twój produkt. Ani nie serwis pogwarancyjny. Nie najnowsza technologia.
Klient.
On jest najważniejszy.
Chcesz mu pomóc chcesz dla niego dobrze. Robisz wszystko, aby on zyskał jak najwięcej. Tylko pisząc z nastawieniem „na klienta” możesz stworzyć tekst, który będzie sprzedawać.
Zapamiętaj te słowa
Klienta interesuje tylko to co w jego osądzie może mu przynieść korzyści reszta go nie obchodzi.
Ludzie zaczną się interesować Twoją firmą tylko wtedy, kiedy zaczną widzieć korzyści dla siebie. Zaczną wchodzić na Twoją stronę, czytać maile, zamawiać produkty. Kiedy uznają że mogą na tym zyskać.
Jeżeli chcesz pisać naprawdę skuteczne teksty, wyeliminuj zwroty:
Nasze przedsiębiorstwo …….
Firma zajmuje się …….
Jesteśmy producentem ……
Firma miała ……
Nasza firma ma zaszczyt …….
Nasza firma …….
Chcemy zaprezentować ….
Moje…
My…
Nasze…
Przy pisaniu tekstów reklamowych są to słowa (a raczej zaimki) absolutnie zakazane. Używanie ich grozi szybkim zamykaniem stron i kasowaniem maili w konsekwencji bankructwem.
Ty,
Ciebie
Twój
To są Ci dobrzy, dzięki którym Twoje teksty zaczną więcej sprzedawać. Im więcej zwrotów nastawionych na osobę po drugiej stronie tym lepiej.
Nada to Twojej ofercie prosty kierunek „na klienta dla klienta” Odbiorca czytając mail instynktownie wyczuje, że może zyskać na współpracy z Tobą. Jeżeli cały tekst będzie nastawiony, na zysk klienta, możesz być pewien, że sprzedaż pójdzie w górę.
Czy już w pełni uświadamiasz sobie jak ważne jest pisanie dla klienta? Jeśli tak to przeczytaj jeszcze raz ten artykuł, żebyś zapamiętał to raz na zawsze.